Αρχαία ελληνική γλώσσα: η δομική λειτουργία της γλώσσας

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Α΄ Λυκείου, εισάγει μια νέα διδακτική αντίληψη σχετικά με τους τρόπους προσέγγισης των αρχαιοελληνικών κειμένων.

Οι τρόποι αυτοί, συγκριτικά με τους μέχρι τώρα ισχύοντες, προκαλούν σημαντικές αλλαγές στην όλη διδακτική πρακτική και μεθοδολογία, καθώς και στη βασική στοχοθεσία του μαθήματος.

Ανατρέπονται, επομένως, τα ισχύοντα και καθιερώνονται πρωτοφανέρωτες αλλαγές. Για μια πρώτη ενημέρωση, σημειώνονται εδώ μερικές από τις πιο ουσιώδεις:

α) Ο πρωταρχικός στόχος, προς τον οποίο κατατείνει η όλη διδακτική διαδικασία, δεν είναι πλέον η μετάφραση του αρχαίου κειμένου αλλά η πλήρης και πολλαπλή κατανόησή του·

β) το κείμενο κατανοείται πάντα ως προϊόν των κοινωνικών και ιστορικών συνθηκών μέσα στις οποίες γεννήθηκε·

γ) η αρχαία ελληνική γλώσσα δεν διδάσκεται με τον παρωχημένο και σχολαστικό γραμματικο–συντακτικό τρόπο αλλά ως συνολική δομική – λειτουργική οργάνωση, μέσα από την οποία αναδεικνύεται μια συγκεκριμένη συντακτική τάξη και λογική·

δ) αυτή η συντακτική λογική αποκαλύπτει το πώς διαρθρώνεται και οργανώνεται ο αρχαιοελληνικός λόγος ως ροή νοημάτων·

ε) στην καθημερινή διδακτική πρακτική, έχει ξεχωριστή σημασία η λογικο–συντακτική αναδόμηση του κειμένου.

Arxaia_Ellinika_Domiki_Leitourgia

ΝΠ, Σεπτ. 2011

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s