Η διδασκαλία της Λογοτεχνίας στην Α΄ Λυκείου

1.

Θα μιλήσουμε για τους νέους τρόπους διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην Α΄ Λυκείου. Αυτό θα είναι το ευρύ θεματικό μας πλαίσιο.

 Το γενικό οργανωτικό σχήμα που έχει προτείνει το Υπουργείο και εκόντες άκοντες το ακολουθούμε, το γνωρίζετε.

Δε θα το κρίνουμε τώρα ως προς τη διδακτική ευστοχία και τις δυσκολίες που ενδεχομένως παρουσιάζει. Δημόσια το έχω ήδη κρίνει. Πολύ συνοπτικά θα εκφράσω και τώρα τη γνώμη μου. Πρόκειται για ένα είδος διδακτικής εκτροπής. Πιστεύω ότι τα λογοτεχνικά κείμενα περιθωριοποιούνται, υποβαθμίζονται και την πρωτεύουσα θέση την παίρνουν όχι τα κείμενα, αλλά τα θέματα που απορρέουν από τα κείμενα. Η διδασκαλία αποκτά μιαν άλλη χροιά. Θα την έλεγα εξωλογοτεχνική ή και κοινωνιολογική

2.

Δεν είναι, βέβαια, αυτό το θέμα μας, να ασκήσουμε δηλαδή κριτική στο ισχύον και εφαρμοζόμενο σύστημα. Τα όσα είπα, ας εκληφθούν ως παρένθετος λόγος.

Το θέμα μας είναι κάτι άλλο: να αναζητήσουμε, μέσα στο υπάρχον σχήμα, μια διδακτική πρόταση που να συγκεντρώνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

Να είναι:

  • αξιοπρεπής
  • προσγειωμένη
  • εφικτή – εφαρμόσιμη
  • αποτελεσματική

Logotexnia_A_Lyk_Didaskalia (pdf)

ΝΠ, 05/03/2012

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s