Διαδικτυακό ταξίδι στον πολύμορφο κόσμο των ερευνητικών εργασιών!

Όταν πρωτοσκεφτήκαμε να αναζητήσουμε τι είδους ερευνητικές εργασίες πραγματοποιήθηκαν στα διάφορα Λύκεια της χώρας, την πρώτη αυτή χρονιά της δημιουργίας τους, σίγουρα δεν φανταζόμασταν την ποικιλομορφία που θα συναντήσουμε! Ήταν φυσικό, και περιμέναμε, ότι η θεματολογία τους θα κάλυπτε ένα ασύλληπτα μεγάλο εύρος, αλλά η φαντασία των εργασιών, τα ποικίλα «τεχνήματα» που εκπονήθηκαν και τα διαφορετικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, και εντυπωσιάζουν αλλά και  σίγουρα χρήζουν διεξοδικής μελέτης…

Μία ενδεικτική καταγραφή, θα μπορούσε να κατηγοριοποιήσει τις εργασίες αυτές, ποικιλόμορφα ως προς:

  • τη θεματολογία (εξειδικεύοντας τους γνωστούς 4 άξονες),
  • το είδος του παραγόμενου «τεχνήματος» (έκθεση, κατασκευή, δράση κλπ),
  • το είδος της ερευνητικής έκθεσης (αρχείο κειμένου, διαφάνεια, ιστολόγιο, κλπ),
  • την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για το τέχνημα, την έκθεση ή και την παρουσίαση (pdf, ppt, slideshare, scribd, issuu, blog, wiki, άλλα πολυμέσα κλπ),
  • το διαδικτυακό μέσο που χρησιμοποιήθηκε για την ανάρτηση – δημοσίευση της ερευνητικής εργασίας (ιστότοπος, ιστολόγιο, wiki),
  • τους δικτυακούς τόπους στους οποίους φιλοξενήθηκαν οι αναρτήσεις αυτές (δικτυακοί τόποι σχολείων, sch.gr, sites.google.com, blogspot.com, wordpress.com, weebly.com κλπ),
  • τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών οι οποίοι τις συντόνιζαν…

Παρακάτω δίνονται οι τίτλοι και οι αντίστοιχοι δικτυακοί τόποι 100 σχεδόν Ερευνητικών Εργασιών από Λύκεια όλης της Ελλάδας (όσες εντοπίσθηκαν με αναζήτηση στο διαδίκτυο). Μέχρι τώρα δεν έχουμε εντοπίσει κάποιον ιστότοπο, όπου συγκεντρώνεται αυτό το υλικό και προφανώς ο «κατάλογος» αυτός συνιστά ένα ελάχιστο μεν, αλλά ενδεικτικό δε, δείγμα των χιλιάδων εργασιών που έγιναν τη φετινή, πρώτη χρονιά εφαρμογής των Ερευνητικών Εργασιών (η οποία συνεχίζεται την επόμενη χρονιά και στη Β’ Λυκείου, σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας).

Μη διστάσετε να μας στείλετε αντίστοιχους συνδέσμους για κοινοποίηση και άλλων ερευνητικών εργασιών…

Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης ()

  • Το γάλα στη διατροφή μας
  • Το τηλέφωνο
  • Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
  • Ηλιακή ακτινοβολία

1ο Γενικό Λύκειο Αργυρούπολης()

  • Σεισμοί – αίτια – ετοιμότητα – αντιμετώπιση

Α’ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού()

  • Ρωσική λογοτεχνία του 19ου αιώνα: Τα έργα «Έγκλημα και τιμωρία» και «Ο ηλίθιος» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

Α’ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού()

  • Τα Μυστικά της Ιστορίας των Επιστημών
  • Δημιουργία Ηλεκτρονικής Εφημερίδας
  • Μορφές και Στιγμές του ’21
  • Διαχρονικά κι Επίκαιρα

Β΄ Αρσάκειο Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης()

  • 1897-1913: Από το όνειδος στη δόξα, λογοτεχνία και θέατρο: αφήγηση και παράσταση – ποια τα κοινά τους στοιχεία;
  • H ιστορία και ο πολιτισμός της Αργολίδας, όπως αναδύονται μέσα από τα μνημεία της περιοχής
  • Η μαγεία των αριθμών
  • Φωτογραφία, φυσικοί νόμοι, νέες τεχνολογίες και τέχνη (αναλογικός ή ψηφιακός κόσμος;)

Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού()

  • Διαφήμιση, Εκπαίδευση και νέες τεχνολογίες
  • Μαθηματική μοντελοποίηση και τοπικές κοινωνίες
  • Πληροφορική: χωρά όλη την κοινωνία
  • Το φαινόμενο της «πεταλούδας» και η απρόβλεπτη συμπεριφορά των χαοτικών συστημάτων – μια αρχική υπολογιστική προσέγγιση

Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης()

  • Η κουλτούρα των νέων
  • Η εποχή του Γαλιλαίου
  • Kurt Gödel
  • Διατροφικές διαταραχές
  • Προορισμοί της Ελλάδας

Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών()

  • Μαθηματικά & Πληροφορική, μία αμφίδρομη σχέση
  • Μόδα

Λύκειο Αρχαγγέλου Ρόδου()

  • Μόδα

ΕΠΑΛ Βόνιτσας()

  • Πληροφορική και διαδίκτυο

Γυμνάσιο Τ.Λ. Γαυρίου Άνδρου()

  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Λύκειο Εκπαιδευτηρίων Δούκα ()

  • Αθλητισμός
  • Βιοτεχνολογία
  • Ελληνικό Θέατρο
  • Μόδα
  • Μουσική
  • Ναυτιλία
  • Ψηφιακή Εποχή

Γενικό Λύκειο Θεμιστοκλή()

  • Τα τείχη

Λύκειο Θρακομακεδόνων()

  • Ελληνική ενδυμασία: Η αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή φορεσιά. Κοινωνικές κι αισθητικές προεκτάσεις.
  • Φυσικές καταστροφές: ηφαίστεια και σεισμοί. Η επιρροή τους στην τοπική ιστορία.

Λύκειο Πεδινής Ιωαννίνων()

  • Γιάννενα του 19ου Αιώνα

6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας()

  • Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην πόλη της Καλαμάτας

4ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης()

  • Κινηματογράφος.

3ο Λύκειο Λαμίας()

  • Κοινωνική δικτύωση – Αποκοινωνικοποίηση
  • Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και αθλητισμός
  • Οικονομικές ανάγκες – οικονομικά αγαθά
  • Ευρωπαϊκή Ένωση (θεσμοί και πολιτικές)
  • Τεχνολογία και μελλοντική κάλυψη των διατροφικών αναγκών
  • Νέες τεχνολογίες στα μέσα επικοινωνίας και ανθρώπινες σχέσεις
  • Αθλητισμός: ιδεώδες ή επιχείρηση; Η διάσταση του ντόπινγκ στην εποχή μας
  • Ο κύκλος του νερού: σωστή διαχείριση του νερού ή το νερό ως μια αιτία για πόλεμο στο μέλλον

2ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης()

  • Καταγραφή σωματείων και συλλόγων Μυτιλήνης
  • Το ραδιόφωνο στη Μυτιλήνη
  • Τόποι ικεσίας στη Λέσβο

Γενικό Λύκειο Πάργας()

  • Πάργα, ο τόπος μου, χθες και σήμερα

10ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά()

  • Οι επιδράσεις του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης

Εσπερινό Γενικό Λύκειο Πειραιά()

  • Κοινωνική δικτύωση

 Γενικό Λύκειο Πολύγυρου()

  • Νερό
  • Κλιματικές αλλαγές
  • Ενέργεια στο σπίτι
  • Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
  • Το κρασί
  • Ρατσισμός
  • Γενετική
  • Η γυναίκα στην Ανατολή και στη Δύση

3ο Γενικό Λύκειο Πτολεμαΐδας()

  • Ρομπότ – Ρομποτική & Τεχνητή Νοημοσύνη

Γενικό Λύκειο Ραφήνας ()

  • Από τα σήματα καπνού στο κινητό τηλέφωνο
  • Εταιρική κοινωνική ευθύνη
  • Τα μέταλλα στον αρχαίο κόσμο
  • Τα δικαιώματα του παιδιού

1ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων ()

  • Μύλος Ματσόπουλου: Συμβολή στον Πολιτιστικό Τουρισμό
  • Τα Μετέωρα της Θεσσαλίας
  • Από την Εποχή του χαλκού μέχρι σήμερα: Η συμβολή των μετάλων στην εξελικτική πορεία του ανθρώπου
  • Ισότητα ευκαιριών

Σχετικές διευθύνσεις είναι και τα παρακάτω scoop.it:

ΓΚ , 26/5/2012

(με τη συμβολή της Αλίκης Κουντάνη)

4 σχόλια στο Διαδικτυακό ταξίδι στον πολύμορφο κόσμο των ερευνητικών εργασιών!

  1. Παράθεμα: Διαδικτ&u...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s