Διεθνώς Βραβευμένα Projects και Μεθοδολογίες

Μια ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρουσα παγκόσμια πρωτοβουλία είναι το πρόγραμμα «Συνεργάτες στη ΜάθησPIL_Projectsη» (PartnersinLearningτης Microsoft), η οποία έχει ως στόχο τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας μέσα από τις ΤΠΕ και τη στήριξη των εκπαιδευτικών, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές να αποκτήσουν ικανότητες του 21ου αιώνα. Σημαντική δράση του προγράμματος είναι το Παγκόσμιο Δίκτυο PIL-Network και ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, στον οποίο υποβάλλονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη μορφή projects.

Για τις ανάγκες του δικού μας ιστολογίου, μπορούμε να εστιάσουμε σε δύο ενδιαφέροντα θέματα, τα οποία σχετίζονται με τις ερευνητικές εργασίες:

Αρχικά, ο τρόπος καταγραφής (και, επομένως, τα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά) ενός project, έχει συγκεκριμένες αναφορές σε:

  1. Μαθησιακούς στόχους (Learning objectives)
  2. Ηλικίες μαθητών (Created for)
  3. Αντικείμενο (Subject)
  4. Δεξιότητες 21ου αιώνα (21st Century Skills)
  5. Χρησιμοποιηθέντα εργαλεία (Featured tools)
  6. Απαιτούμενο εξοπλισμό (Required hardware)
  7. Διδακτική προσέγγιση (Instructional approach)
  8. Σύνοψη με μορφή σύντομου οπτικο-ακουστικού μέσου (Overview)

Τα κριτήρια αξιολόγησης για ένα τέτοιο project, είναι:

  • Παιδαγωγική καινοτομία
  • Ενσωμάτωση στο αναλυτικό πρόγραμμα
  • Συνεργασία και αλληλεπίδραση
  • Δημιουργική χρήση των Νέων Τεχνολογιών
  • Βιωσιμότητα και επεκτασιμότητα
  • Αποτελέσματα (γενικές εντυπώσεις)

Στη συνέχεια, είναι πολύ ενδιαφέρον το ίδιο το περιεχόμενο αυτών των projects, τα οποία μπορούν να είναι σημαντικές πηγές ιδεών για παρεμφερείς ή νέες ερευνητικές εργασίες…

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε δύο από τα ελληνικά projects, τα οποία είχαν πανευρωπαϊκές διακρίσεις:

  1. Διαδραστική Γεωμετρία (23ο Δημοτικό Πειραιά)
  2. Κατασκευή Εκπαιδευτικού Δορυφόρου τύπου CanSat (3ο Λύκειο Μυτιλήνης)

Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, παραθέτουμε τη λίστα με τις 6 κατηγορίες, για τα φετινά projects που βραβεύτηκαν (στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργάτες, Πράγα 28/11 – 1/12/2012, όπως ανακοινώθηκαν στη διεύθυνση για τον «Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών 2012-2013»), κυρίως για να ενημερωθούμε για σημαντικά project τα οποία πραγματοποιούνται σε διεθνές επίπεδο…

Collaboration – Συνεργασία
1. Doing business in Birmingham (US)
2. Impactful Online Service Learning (Singapore)
3. Creating Fairytale-Radioplays (Germany)

Knowledge building
1. Infinity Architecture (Northern Ireland)
2. The Journalist  (Malaysia)
3. The Warak Warak Method (Lebanon)

Beyond the classroom
1. Glimmer of Hope (Jordan)
2. Little Hands Big World (Canada)
3. Ecoweb (Brazil)
3. The Hit Squad (UK)

Cutting edge use of ICT
1. Kodu in the Klassroom (UK)
2. “LYNC”ing Distance Learning Math Classes to Blind and Visually Impaired Students (US)
3. Playing. Designing. Learning… (Australia)

Teacher as a change agent
1. Aqua Crunch (Pakistan)
2. Rescue Mission (Nigeria)
3. Online and Community-Based Research on Recycling Practices (Cyprus)

Educators Choice
1. Oratio Classroom (Portugal)
2. Fun, Education, Stop Motion Animation (FYROM)
3. What’s up Egypt (US)

“Hierarchy of Communication” from Connect to Communicate to Collaborate to Co-create
“Hierarchy of Communication” from Connect to Communicate to Collaborate to Co-create

Μπορείτε να μελετήσετε σχετικό υλικό για την Ανάρτηση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας και εισήγηση με θέμα «Δημιουργήστε ένα αποτελεσματικό μαθησιακό σενάριο» (από παρουσιάσεις στην e-Learning Expo).

 ΓΚ, 31/12/12

Ένα σχόλιο στο Διεθνώς Βραβευμένα Projects και Μεθοδολογίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s