Μας φέρνει σήμερα κάποιο καλό νέο το email μας?

MailSymbol

Για τους περισσότερους από εμάς το email (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επί το ελληνικότερο) παραμένει, ίσως ακόμη, το σημαντικότερο μέσο (ασύγχρονης) επικοινωνίας, για κάθε είδος ανταλλαγής μηνυμάτων και ενημέρωσης. Τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα έχουν προκαθορισμένες επιλογές, ώστε να σε ενημερώνουν άμεσα με email, για ποικίλα ζητήματα (από το αιτήματα φιλίας μέχρι νέες δημοσιεύσεις).

Πέρα από τις καθαρώς τεχνικές κατηγορίες emails, υπάρχουν και πολλοί τρόποι χρήσης και αξιοποίησής τους. Εστιάζουμε, για τις ανάγκες της δημοσίευσης αυτής, ΜΟΝΟ σε emails που μας έχουν αποστείλει…

  1. άτομα που γνωρίζουν το email μας από εμάς τους ίδιους ή από άλλους, χωρίς απαραίτητα να τα γνωρίζουμε, και τα οποία θέλουν…
  2. καλοπροαίρετα να μας ενημερώσουν για κάτι που οι ίδιοι θεωρούν ενδιαφέρον…
  3. με ευπρεπές περιεχόμενο (δεν συζητάμε εδώ για άλλες περιπτώσεις εκούσιας παραπλάνησης), που συνήθως κάποιος άλλος τους το έχει στείλει, το οποίο, αν έχετε παρατηρήσει, τις περισσότερες φορές…
  4. χωρίς αναφορά ή πηγή προέλευσης, και εν τέλει, πολύ εύκολα, με ένα κλικ (!), κι εμείς…
  5. το προωθούμε (forward!) στους δικούς μας φίλους, στενούς ή μη, δηλαδή…
  6. σε άτομα που γνωρίζουμε το email τους… κλείνοντας τον πολύ ωραίο αυτό κύκλο, ή μάλλον συνεχίζοντας τη γραμμή στα πέρατα του διαδικτύου!

Τα emails αυτά, έχουν απίστευτο εύρος θεματολογίας, παράξενα γεγονότα, συμβουλές, όμορφες διαφάνειες, εικόνες, βίντεο… Όμως, δυστυχώς, αρκετές φορές το περιεχόμενό τους είναι τουλάχιστον αμφιβόλου εγκυρότητας και αξιοπιστίας... Διότι τελικά, αυτό το περιεχόμενο του email, δεν είναι παρά ένα “copy/paste”, που έγινε από κάποιον, από κάποια διαδικτυακή σελίδα. Και είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσετε, αν τυχαία επιλέξετε ένα τμήμα του κειμένου, το βάλετε στη μηχανή αναζήτησης, και αυτή θα σας εντοπίσει πολλές πολλές σχετικές ιστοσελίδες, στις οποίες το πιο πιθανό είναι να χαθείτε, διότι πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να εντοπίσετε την αρχική προέλευση του περιεχομένου του email…

Για τα emails αυτά, λοιπόν, ισχύει ακριβώς το ίδιο πυραμιδικό τετράπτυχο αξιολόγησης περιεχομένου, όπως το είχαμε περιγράψει σε σχετικό άρθρο μας «Αναζητώ και επιλέγω πηγές και υλικό στο διαδίκτυο»…

4tetraptixo

Η «κακή πρακτική», λοιπόν, είναι η «άκριτη αναμετάδοση» της πληροφορίας. Η «καλή πρακτική» είναι η αξιολόγηση της πληροφορίας και η «αναμετάδοσή» της από τη διαδικτυακή πηγή προέλευσής της… Αυτό έχει σημαντικά πλεονεκτήματα:

  • Ελάχιστο μέγεθος email (λίγα KBs), που δεν επιβαρύνει τοπικά και εξ αποστάσεως υπολογιστικά μέσα.
  • Γρήγορη αποστολή και λήψη, που δεν φορτώνει τις διαδικτυακές γραμμές.
  • Ελεγμένη και αξιόπιστη πληροφορία (κατά το δυνατό).
  • Άμεσα κατ’ επιλογή πλοηγήσιμη (εφόσον υπάρχει μόνο μια σύντομη αρχική περιγραφή).
  • Αναφορά πηγής και δημιουργού.

Αξίζει να αναφέρουμε 3 χαρακτηριστικά παραδείγματα από την πρώτη πρακτική:

  1. Είχε κυκλοφορήσει, ως κείμενο σε email παλιότερα (και σε 2-3 μεγάλα διαφορετικά χρονικά διαστήματα), ένα όντως ενδιαφέρον άρθρο με θέμα τη «Σοφία και Μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας» με πολλά στοιχεία αμφίβολης προέλευσης, αλλά σίγουρα με γλωσσικές ανακρίβειες. Μετά από σχετικό ψάξιμο, εντοπίσαμε την αρχική προέλευσή του. Ο συγγραφέας του ήταν ανώνυμος…
  2. Μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με θέμα «Ενημέρωση για τον καρκίνο από το νοσοκομείο John Hopkins«, τελικά ήταν «hoax» μήνυμα, το οποίο ανάγκασε το αναγνωρισμένο νοσοκομείο Johns Hopkins (προσέξτε την αθώα παραλλαγή ονόματος) να κάνει ειδική αναφορά σε σχετικό άρθρο του, το «Cancer Update Email«…
  3. Μια πολύ πρόσφατη και ιδιαίτερα γενικευμένη αποστολή, αναφέρεται σε μία απίστευτη συνέντευξη – ηχηρή παρέμβαση (!) που δίνει ο ακαδημαϊκός Μπαμπινιώτης στο δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα…

Αξιοποιώντας, ως παράδειγμα για τη δεύτερη πρακτική, μια διπλή προσέγγιση (και αισθητικά και λειτουργικά), η οποία έχει να κάνει:

  • με την επιμέλεια και τη συλλογή της πληροφορίας (π.χ. τύπου Pinterest) και τη διάδοσή της (π.χ. τύπου Twitter), μέσα από την «έμμεση» λογική επικοινωνίας με «followers», αλλά και
  • με την εστιασμένη «ασύγχρονη» αποστολή της πληροφορίας (π.χ. τύπου Email), μέσα από την «άμεση» λογική επικοινωνίας με «contacts»

δημιουργήσαμε την παρακάτω πρότυπη αποστολή email, της τάξης των 100 KBs, με 10 επιλεγμένες διασυνδέσεις – links, που έχει προκύψει από μεμονωμένες και χωροβόρες αποστολές. H τυπολογία και το περιεχόμενο αυτού του περιεκτικού ψηφιακού «τεχνήματος» μπορεί να λειτουργήσει και ως έναυσμα για νέες και πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες…

Καλή πλοήγηση…

ΓΚ, 20/8/2013

ΥΓ: Μια πολύ ενδιαφέρουσα «καλή πρακτική» αποστολής email με επιλεγμένο εκπαιδευτικό υλικό είναι και το «SoF Newsletter» που επιμελείται ο Πάνος Παπουτσής, ο οποίος και μου υπέδειξε τα δύο παρακάτω σχετικά άρθρα:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s