Hour of Code: μια ώρα, μια μέρα, μια βδομάδα… μια ζωή δημιουργικότητας!

Αυτό το άρθρο θα ξεκινήσει, λίγο παράξενα, με ένα tweet δύο χρόνων…

 «Οι «παπερτικοί» αλλάζαμε δρόμο στον Bloom! Τώρα με το «revised» είναι αλλιώς. Αξίζει & to content & το tool bit.ly/nqtdWF  (thx Σώτο)» (16/10/2011),

για να φτάσει σε ένα άλλο tweet, λίγων ημερών…

«.@CSEdWeek hasn’t even started yet. Already 1,366,707 students have done an #HourofCode (writing almost 40 million lines of code)!» (8/12/2013)!

Code

Στις αρχές της 10ετίας του ’80, η αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, γεννιέται στα δύο εργαστήρια τεχνητής νοημοσύνης του MIT (νυν Media Lab) και του Εδιμβούργου, εν μέσω τεράστιων απροσπέλαστων υπολογιστών και ενσύρματων «χελωνών εδάφους» (προάγγελων των ανιχνευτών «rover» του πλανήτη Άρη)…

Ο Papert και οι «μαθητές» του, αρχίζουν να διαχέουν σε όλον τον κόσμο τις προχωρημένες για την εποχή τους ιδέες, του μαθητή ως δημιουργού, ως σχεδιαστή, ως «δασκάλου» του υπολογιστή, με το μνημειώδες έργο «Mindstorms» και τη γλώσσα Logo (τότε στην εξαβάθμια ιεραρχία του Bloom δεν υπήρχε η λέξη «δημιουργία»)…

Ένα από τα πρώτα ελληνικά άρθρα, το 1987, αναφέρεται σε… «ανοιχτούς εκπαιδευτικούς μικρόκοσμους«, οι οποίοι προγραμματιζόμενοι και επεκτάσιμοι, δημιουργούν ένα διαλογικό και δυναμικό περιβάλλον μάθησης… MORF9-4Ενώ, 9 χρόνια αργότερα, προτείνεται η τρίπτυχη σύνθεση [γνωστικό αντικείμενο – εκπαιδευτική προσέγγιση – υπολογιστική προσέγγιση] με βάση προγραμματιζόμενο αντικείμενο – παζλάκι (logo-based) σε σχετική διδακτορική διατριβή

Παράλληλα, ένα από τα ελάχιστα σχολεία στην Ελλάδα υιοθετεί την «εποικοδομιστική» αυτή προσέγγιση, διατρέχοντας μια σταθερή πορεία, από τα πρώτα βήματα με Logo και την αξιοποίηση του «κώδικα«, στη σημερινή 1:1 προσέγγιση σε όλες τις βαθμίδες!

Από τότε μέχρι σήμερα, στην Ελλάδα και τον κόσμο, εκατοντάδες/χιλιάδες εταιρείες και χιλιάδες/εκατομμύρια εκπαιδευτικοί αξιοποιούν την τεχνολογία στην εκπαίδευση, μέσα από ένα πολυποίκιλο μωσαϊκό θεωριών μάθησης, μεθοδολογιών και μέσων – εργαλείων…

Το παπερτικό «constructionism» με τη σύγχρονη πλέον «TEDx» εκδοχή του, όντας μια μικρή κουκίδα στο παραπάνω πανόραμα, συμβάλλει καθοριστικά στη νέα ταξινομία, το Revised Bloom Taxonomy, το οποίο πλέον θέτει ως γνωστική κορωνίδα τη δημιουργία

Και η δημιουργία από ελάχιστες μέχρι χιλιάδες γραμμές κώδικα – προγραμματισμού μιας συσκευής, ανήκει σίγουρα σε μια από τις πιο συναρπαστικές, αφού πλέον κατακλύζει κάθε στιγμή της καθημερινής μας ζωής, χωρίς να το υποψιαζόμαστε (πέρα από τις σχετικές κοινότητες που έχουν δημιουργηθεί)…

Απολαύστε, ένα ελάχιστο από τα καλύτερα δείγματα «κωδικοποίησης», διαδραστικούς εκπαιδευτικούς μικρόκοσμους (σε Flash)  και δημιουργίες ανοιχτού κώδικα (σε Scratch, το οποίο από το 2003 εισάγει το παζλ ως δομικό αντικείμενο προγραμματισμού)…

Code2

Η εξαιρετική ιδέα, η παγκόσμια «Εβδομάδα Πληροφορικής – Ώρα Κώδικα», η εκπαιδευτική εβδομάδα για την Επιστήμη των Υπολογιστών και της Πληροφορικής, διοργανώνεται 9-15 Δεκεμβρίου 2013, από τον διεθνή οργανισμό Code.org. Στην Ελλάδα η δράση υποστηρίζεται από τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Επιστολές προς τους γονείς, τους καλούν να συμμετέχουν και  οι ίδιοι, πέρα από τα παιδιά τους στα σχολεία…

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετέχει σε επιλεγμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικά με τον προγραμματισμό, οι οποίες αρχίζουν από ένα αρχικό επίπεδο το οποίο στη συνέχεια δυσκολεύει. Επιλύοντας τα 20 παιγνιώδη προγραμματιστικά προβλήματα σε μία ώρα μπορούμε να πάρουμε ένα Certificate of Completion. Στη συνέχεια υπάρχει και μία εξαιρετική σειρά δραστηριοτήτων 25 ωρών για την Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής…

Code3

Αυτή είναι η παγκόσμια εβδομάδα μας… Με πολύ ωραίες ιδέες και αθρόες συμμετοχές… Τι υπέροχα, να βλέπεις ότι η παλιά και πολύ-αγαπημένη σου Logo (με τις διαχρονικές της εντολές), μετασχηματίζεται σε ένα ελκυστικό παιχνίδι συγγραφής κώδικα, με το οποίο παίζουν αυτή την εβδομάδα (και τις επόμενες) εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο…

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στο… @codeorg! [10.511.387 μικροί-μεγάλοι μέχρι 18.30 – 12/12/13!]

ΓΚ, 10/12/2013

Advertisements

4 σχόλια στο Hour of Code: μια ώρα, μια μέρα, μια βδομάδα… μια ζωή δημιουργικότητας!

  1. Τάσο, δεν μπορώ παρά να «αντιγράψω» το εξαιρετικό σου σχόλιο, από το επίσης εξαιρετικό «newsletter», που με τόσο μεράκι μας στέλνεις… Νάσαι πάντα καλά!

    Αφού ολοκληρώθηκε η παγκόσμια «Hour of Code» (9-15 Δεκεμβρίου) με πηγή το http://csedweek.org/leaderboards, συμμετείχαν περισσότεροι από 16.800.000 σπουδαστές και γράφτηκαν περισσότερες από 555.000.000 γραμμές κώδικα. Η σειρά κατάταξης των χωρών που συμμετείχαν ήταν: 1) ΗΠΑ, 2) Ηνωμένο Βασίλειο, 3) Καναδάς 4) Ελλάδα, 5) Ινδία, 6) Αυστραλία, 7) Πολωνία, 8) Μεξικό, 9) Ισπανία 10) Βραζιλία, 11) Γερμανία, 12) Μαλαισία, 13) Πορτογλία, 14) Ν. Κορέα…

    Σχόλιο: Για μια ακόμη φορά η μικρά αλλά τίμια Ελλάς έπεσε θύμα του συμπλέγματος του αγγλοσαξωνικού βορειοατλαντικού ιμπεριαλιστικού κατεστημένου (ΗΠΑ, Βρετανία, Καναδάς) κατορθώνοντας μόνο να επιβιώσει του ανταγωνισμού των υπερπόντιων πάλαι ποτέ αποικιών του (Ινδία, Αυστραλία). Δεν ξέρω αν είναι παρηγοριά η πρωτιά μας μεταξύ των euro-χωρών (μετά τη πρωτιά μας και στην ανεργία), όπου ξεπεράσαμε (όχι στην ανεργία) κατά πολύ τους Γερμανούς (πολύ το χάρηκα), αλλά θεωρώ σημαντική τη νίκη επί των Πολωνών, γιατί η Πολωνία και η Ελλάδα την περασμένη δεκαετία ήταν οι μόνοι ευρωπαϊκοί πυλώνες που μείναν πιστοί στην ορθοδοξία των αρχών του Αλγοριθμισμού-Προγραμματισμού και δεν οπορτούνισαν προς τον αναθεωρητισμό των ΤΠΕ. Φυσικά δεν γίνεται καμία σύγκριση μεταξύ μεγεθών πληθυσμών και γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια όλοι οι μαχητές της ελληνικής πληροφορικής ταξιαρχίας της εκπαίδευσης (με τους μπαρουτοκαπνισμένους υπολογιστές και τα χιλιοματισμένα δίκτυα) που εμψύχωσαν τους μαθητές τους να παλέψουν γραμμή-γράμμη στη μάχη του κώδικα. Τα μηνύματα που φτάνουν από τα σχολεία μιλάνε για ενθουσιώδη συμμετοχή των ελλήνων μαθητών στην παιγνιώδη προσέγγιση που υιοθέτησαν οι διοργανωτές. Λες χάρη στην πληροφορική να βρίσκαμε το στίγμα μας στο στερέωμα της παγκοσμιοποίησης; Μήπως αυτό ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα, του διαχρονικού πολυμήχανου Οδυσσέα; Να μετατρέπαμε στην Ελλάδα την «Ώρα του Κώδικα» σε «Άνοιξη του Κώδικα» (ποιητικό ε;) δίνοντας το χρόνο και την ευ-καιρία σε εκατό λουλούδια ν΄ ανθίσουν και την Πρωτομαγιά (συνδυάζει αγώνες και λουλούδια) να μαζευτούμε internetικά να θαυμάσουμε τους εαρινούς ανθο-κώδικες των μαθητών μας; Ο αγώνας (του Αυγούστου) συνεχίζεται!

    http://dide-peiraia.att.sch.gr/plinetp/index.php?option=com_content&view=article&id=96&Itemid=90

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s