Οι μαθητές δημιουργούν μια διαθεματική ψηφιακή εργασία

του Νικήτα Παρίση

Η τάξη, με τη βοήθεια του καθηγητή-συμβούλου, χωρίστηκε σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα, που έχει πέντε μέλη, συνήλθε και εξέλεξε πρόεδρο και γραμματέα.

Μια προγραμματισμένη ημέρα, στην ώρα της Γεωγραφίας ή της Φυσικής, συνήλθαν όλες οι ομάδες σε γενική συνέλευση, για να επιλέξουν το θέμα της διαθεματικής εργασίας. Τα θέματα είχαν γραφεί στον πίνακα και άρχισε η ψηφοφορία για την τελική επιλογή. Υπερψηφίστηκε το θέμα:

Ερευνούμε, μιλάμε και γράφουμε για το φεγγάρι

Supermoon_Lunar_EclipseΠηγή Flicker NASA: Supermoon Lunar Eclipse

 Σκηνές δημιουργικού οίστρου στη σχολική αίθουσα [Οι μαθητές συζητούν και αποφασίζουν]

 Γιώργος: μου αρέσει το θέμα που διαλέξαμε. Σου αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ερευνητικά ανοίγματα. Πρέπει, όμως, να σκεφτούμε με πόσους τρόπους και από πόσες γωνίες θα μιλήσουμε για το φεγγάρι και πώς θα αναζητήσουμε το υλικό.

Κατερίνα: Κάθε ομάδα θα αναλάβει να μιλήσει και να φωτίσει το θέμα μας από μια συγκεκριμένη οπτική γωνία. Άρα θα μιλήσουμε για το φεγγάρι με πέντε διαφορετικούς τρόπους. Όλη η έρευνα για το υλικό θα γίνει στο διαδίκτυο.

Παύλος: επομένως, να ορίσουμε συμμαθητές μας από κάθε ομάδα, που θα αναλάβουν να συγκεντρώσουν το υλικό, που μετά θα μοιραστεί στις πέντε ομάδες, για να κάνει η καθεμιά τις δικές της επιλογές. Δεν πρέπει να μαζέψουμε διαδικτυακά σκουπίδια!

Ελένη: Προηγουμένως πρέπει να γίνει αυτό που είπε η Κατερίνα. Δηλαδή να ορίσουμε τις οπτικές γωνίες, μέσα απ’ τις οποίες θα προσπαθήσουμε να φωτίσουμε το θέμα μας.

Κώστας: Να μιλήσουμε πρώτα γι’ αυτό ακριβώς που είναι το φεγγάρι. Δηλαδή ένα μικρό ουράνιο σώμα που κινείται δορυφορικά γύρω από τη Γη: η μάνα και το παιδί της!

Γιώργος: Συμφωνώ! Να πούμε ακόμα για το χρόνο περιφοράς, για το μέγεθος, για τη σεληνιακή ερημιά, για το φαινόμενο της έκλειψης και για ό,τι άλλο βρούμε στο διαδίκτυο.

Μαργαρίτα: Εγώ, παιδιά, είμαι ρομαντική φύση! Δεν ξεχνώ πόσα καταπληκτικά τραγούδια έχουν γραφεί για το φεγγάρι. Να επιλέξουμε τα τρία καλύτερα και να πλουτίσουμε την εργασία μας με όμορφες και ρομαντικές μελωδίες. Αυτό το στοιχείο θα δώσει χρώμα και ομορφιά στην όλη μας εργασία!

Νίκος: Να δώσω μια προέκταση στα όσα ωραία μας είπε η Μαργαρίτα. Δεν έχουν γραφεί μόνο ωραία τραγούδια. Πολλοί συγγραφείς και ποιητές έχουν γράψει εξαιρετικές λογοτεχνικές σελίδες και θαυμαστά ποιήματα για το φεγγάρι. Να διαλέξουμε και ορισμένα αποσπάσματα από αυτά τα ωραία κείμενα.

Νίκη: Λοιπόν, θα ήθελα λίγο να σας προσγειώσω και από το ρομαντισμό της μουσικής και της λογοτεχνίας να περάσουμε στον επιστημονικό ρομαντισμό. Να μιλήσουμε για το μεγάλο όνειρο του ανθρώπου να φτάσει και να κατακτήσει το φεγγάρι και να προβάλουμε τον θρίαμβο του Άρμστρονγκ.

Νατάσα: Να πω και εγώ κάτι: για το φεγγάρι, απ’ τα πανάρχαια χρόνια μέχρι και σήμερα, έχουν δημιουργηθεί πολλοί μύθοι, διάφορες παραδόσεις και ποικίλες λαϊκές ιστορίες. Να βάλουμε στην εργασία μας και μια λαογραφική νότα.

Ο επίλογος: Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα και τα όμορφα

Ο πρόεδρος της γενικής συνέλευσης των μαθητών διέκοψε τη συζήτηση. Οι πέντε οπτικές γωνίες, μέσα από μια πολύ δημοκρατική συζήτηση, είχαν πλέον προσδιορισθεί.

Με κλήρωση, αν ένα θέμα είχε πάνω από μία υποψηφιότητες, ορίστηκε τι αναλαμβάνει η κάθε ομάδα. Όλοι καταλάβαιναν ότι τώρα αρχίζουν τα δύσκολα αλλά και τα όμορφα. Μπροστά τους είχαν ανοιχτό το γοητευτικό κόσμο που προσφέρει το διαδίκτυο. Ο μήνας του δημιουργικού ψηφιακού οίστρου τώρα άρχιζε. Ήθελαν να βγουν πρώτοι σε όλο το σχολείο.

Ν.Π. 29/11/2015

Ενδεικτικές Πηγές για Υλικό:

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s