Ο πληθωρισμός της πληροφορίας: ταξινομώντας γλωσσικές πηγές…

Σήμερα ζούμε τον πληθωρισμό της πληροφορίας. Ένα είδος καταιγισμού και υπεραφθονίας. Ποτέ άλλοτε ο άνθρωπος δεν είχε τόσες πηγές άμεσης, ζωντανής και ποικίλης ενημέρωσης και πληροφόρησης. Μπορεί ο σύγχρονος άνθρωπος να πάσχει από αβάσταχτες στερήσεις, όμως η πληροφορία προσφέρεται πλέον σε απροσμέτρητες ποσότητες.

Writing penΦυσικά, όπου υπάρχει υπεραφθονία, τίθεται και θέμα σωστών επιλογών. Η σωστή επιλογή προϋποθέτει ενημέρωση και αναζήτηση. Η αναζήτηση και ο εντοπισμός του θέματος που μας ενδιαφέρει, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ιδιαίτερα στον κόσμο της διαδικτυακής πληροφορίας, εύκολα κινδυνεύει κανείς να χαθεί μέσα στον πλούτο και την αφθονία της πληροφορίας. Αυτός, ακριβώς, ο κίνδυνος επιβάλλει την ύπαρξη βοηθητικών πλοηγών. Τότε το «ταξίδι» στο πέλαγος της πληροφορίας γίνεται πιο ασφαλές και περισσότερο γοητευτικό.

Η ιδέα αυτή, λοιπόν, στη διαδικτυακή βιβλιογραφία, όλο και πιο συχνά, αναφέρεται με την έννοια της κριτικής επιμέλειας «curation» και οδηγεί στην άνθιση διαφόρων εργαλείων, πέρα από το τρίπτυχο SiteBlogWiki. Εργαλεία, τα οποία, μετά την εύρεση και επιλογή πηγών, βοηθούν στην κατηγοριοποίηση και συγκέντρωσή τους, είναι, μεταξύ άλλων πολλών, το Pinterest και το Scoopit (με ποικίλα παραδείγματα). Βασισμένοι στις σκέψεις αυτές, επιχειρούμε τη διαμοίραση δύο σημαντικών οδηγών…

O πρώτος οδηγός, το Βασικό Υποστηρικτικό Υλικό για τα Γλωσσικά Μαθήματα, συγκεντρώνει τις σημαντικότερες πηγές οι οποίες σχετίζονται με γλωσσικά θέματα, μέσα από μία «τρίπτυχη ταξινομία». Δεν απευθύνεται κατ’ ανάγκη μόνο σε όσους ασχολούνται με τη γλώσσα, αλλά και σε όλους μας, αφού περιλαμβάνει χρήσιμα ψηφιακά γλωσσικά εργαλεία (όπως π.χ. λεξικά, οπτικο-ακουστικό υλικο, λογισμικά κλπ).

O δεύτερος οδηγός, Proteas-Sources, συνιστά μια αποδελτιωτική εργασία που διευκολύνει να εντοπίσει κανείς το θέμα που τον ενδιαφέρει και να έχει άμεσα στη διάθεσή του όλες τις σχετικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Έχει προέλθει από την πολυθεματική αφθονία διδακτικών σεναρίων που συγκροτούν το πρόγραμμα «Πρωτέας: εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα» του ΚΕΓ, τα οποία εμπλουτίζονται συνεχώς.

ΓΚ, ΝΠ, 30 Νοεμβρίου 2014

Advertisements

Ένα σχόλιο στο Ο πληθωρισμός της πληροφορίας: ταξινομώντας γλωσσικές πηγές…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s