iRead «Navigo»: παίζοντας σε χιλιάδες δαιδαλώδη μονοπάτια της Γλώσσας μας…

Φανταστείτε τα άπειρα μονοπάτια που έχει μια γλωσσική δημιουργία, ένα κείμενο, κάποιες προτάσεις, ένα σύνολο λέξεων, με την ορθογραφία τους και διάφορα είδη μορφημάτων και φωνημάτων που περικλείει, και εννοείται τη σημασία τους που μπορεί και να διαφέρει ανάλογα με τα συμφραζόμενα… Ένα απίστευτος κόσμος μιας εμπεριεχόμενης γνώσης, σε μια συνεχή διαδικασία μάθησης και παραγωγής από τα υποκείμενα ενός προφορικού ή γραπτού λόγου!

Μπορούν να συνδυασθούν κάποια από όλα αυτά σε ένα τρισδιάτατο παιγνιώδες περιβάλλον με χιλιάδες μικρές γλωσσικές δραστηριότητες; Ναι, και ίσως να είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα με εκατοντάδες συντελεστές, με αποτέλεσμα ένα πρότυπο εκπαιδευτικό free app: το iRead app!

Ενδεικτικοί, και μόνο, αριθμοί σχετικά με την εφαρμογή για τη βελτίωση των αναγνωστικών δεξιοτήτων μαθητών του Δημοτικού, η οποία και είναι διαθέσιμη σε tablets:

  • 4 γλωσσολογικά επίπεδα (φωνολογία, μορφολογία, ορθογραφία, σύνταξη),
  • 15 τύποι παιχνιδιών,
  • 462 γλωσσικά χαρακτηριστικά ή φαινόμενα,
  • 7000+ διαφορετικές παραλλαγές και συνδυασμοί δραστηριοτήτων και γρίφων.

Η υλοποίηση του έργου πραγμοποιείται σε 21+1 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, η οποία μπορεί να πραγματοποιείται είτε στα γλωσσικά μαθήματα, είτε στην ευέλικτη ζώνη, είτε στα μαθήματα πληροφορικής, και σχετίζεται με:

  • 54 δάσκαλοι με τις αντίστοιχες τάξεις, έχοντας 800+ ενεργούς μαθητές, που είναι εξοπλισμένοι και με το δικό τους προσωπικό tablet (8″).
  • 225 tablets (10″) σε 21 Σχολεία (+1 με tablets που δεν δόθηκαν από το έργο) λειτουργούν ήδη με περισσότερες από 100 εκπαιδευτικές εφαρμογές (για αξιοποίηση και πέρα από το iRead), λειτουργώντας με 1 ή 2 μαθητές για κάθε tablet, ανάλογα με το επιλεγμένο μοντέλο.
  • Εκδόσεις του Android (τρέχουσα έκδ. 1.0), του Navigo (τρέχουσα έκδ. 0.0.22) και του Amigo (τρέχουσα έκδ. 1.0).
  • Υπάρχει διαθέσιμο πολυσέλιδο Teacher Manual (στα ελληνικά: σε pdf και στα αγγλικά pdf).
  • Οποιοιδήποτε από οπουδήποτε θελήσουν να παίξουν με το Navigo και το Amigo (ανεξάρτητα από τους εγγεγραμμένους στην Πιλοτική Εφαρμογή), μπορούν να επισκεφτούν τη σελίδα του Open Pilot κι ακολουθώντας τις οδηγίες να φτιάξουν τους δικούς τους κωδικούς, και στη συνέχεια από το Google Play να κατεβάσουν τις εφαρμογές.
  • Υπάρχει διαθέσιμη ιστοσελίδα/εφαρμογή Teacher Tool. Με τους κωδικούς των δασκάλων είναι δυνατή η είσοδος στο teacher tool. Το εργαλείο επιτρέπει την παρακολούθηση αλλά και τον έλεγχο της πορείας των μαθητών, ποια γλωσσολογικά επίπεδα και σε ποιο βαθμό έχουν «κατακτηθεί», καθώς και την πορεία τους στις ασκήσεις. Επίσης, ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, είναι η δυνατότητα ΑΝΑΘΕΣΗΣ στους ΜΑΘΗΤΕΣ παιχνιδιών (με βάση συγκεκριμένα φαινόμενα, π.χ. συλλαβισμός) και βιβλία, ανάλογα με την ενότητα με την οποία θέλει ο εκπαιδευτικός της τάξης να ασχοληθούν ή τις προσωπικές αδυναμίες του κάθε μαθητή ατομικά.Παράδειγμα εικόνας προφίλ ενός μαθητή είναι:

Profil

Είναι εντυπωσιακό το λεγόμενο log αρχείο του κάθε μαθητή, πέρα από την ανάλυση που προκύπτει στον παραπάνω πίνακα, στο οποίο έχει πρόσβαση μόνο ο δάσκαλος της τάξης και οι ερευνητές του έργου για λόγους καθαρά ερευνητικούς (με χρόνους, παιχνίδια που παίζονται, λανθασμένες επιλογές κλπ). Μέσα από τη διερεύνηση μπορούν να προκύψουν πολλά χρήσιμα συμπεράσματα και ειδικά για κάθε μαθητή, για κάθε τάξη αλλά και γενικότερα για κάθε μεγάλη πιλοτική εφαρμογή (στα αγγλικά, τα ελληνικά, τα ισπανικά και τα γερμανικά), τα οποία θα ανακοιωθούν με το τέλος του έργου, τον Ιούνιο του 2020.

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s